lördag 22 november 2008

Tomtar och Apor

Vaknade av att Alice stod bredvid min säng och sa -Bamsekudden tack!!! Det är en stor kudde som vi har ligger mellan oss om hon vill sova i vår säng på nätterna och så var fallet i natt. (För) tidigt så vaknade hon alltså och bad att få kudden för att gå ut och lägga sig på mattan i sin hörna...
På förmiddagen åkte vi till Lomsjö på julmarknad.
VägbeskrivningDe hade verkligen SÅ mycket fina kransar, tomtar och annat mysigt. Inte ens en inbiten tomtemotståndare som jag kunde motstå...Den underbara lilla tomteklänningen som är till Alice är gjord av Mallan Design. Verkligen superfin kvalitet, välsydd och prisvärd. Jag hörde att hon även syr på beställning om det är någon som är intresserad... Julmarknaden är även imorgon mellan 10 och 16.
Nu har vi nyss kommit hem från Monkeytown där vi träffade Maria & Josef. En liten trött och hungrig tjej väntar nu på mat och sedan sängdags...

1 kommentar:

Emma sa...

Ha ha å du som inte gillar tomtar!!!
Fast det gör ju inte jag heller med de där små ulliga sakerna går ju alltid hem förståss...
Jag är barnledig å har massa ideer om moss pynt men det är ju snö ute i massor!!!! så det blir nog inge med det... får väl virka eller brodera lite i stället.... Ska in till staden på tisdage ellr kanske måndag å handla lite grismat, kanske man kan få lite fika då?

Kram Emma