söndag 9 november 2008

Äntligen!

Nu är jag "färdig" med pluggandet för ikväll och väntar på att mitt tevatten ska koka upp så jag kan sätta mig och njuta av ett pinfärskt Grey´s anatomy...
Om jag skulle summera helgen med några ord så kan vi ju börja med att berätta att den som vanligt var alldeles för kort (så klart).
Fredagkvällen var fantastiskt rolig och gav garanterad mersmak... Nu ska jag bara försöka locka några av mina kära vänner att gå ut med... Vissa saker förändras aldrig och var precis som för 10 år sedan när man var som mest aktiv i utesvängen (killar raggar på i stort sett alla, även förlovade otränade småbarnsmammor vilket var ju smickrande...?) och andra är kanske lite lite annorlunda... (jag har aldrig tidigare sett en toa med två (!) toaletter så att man kan kompiskissa samtidigt men de har det på Harry´s om någon är sugen på att prova)
När jag hade piggnat till så åkte jag och Alice till Gränna på födelsedagskalas hos Alices bästa väninna F. Väldigt mycket släktingar och goda grannar. Vi hade jättetrevligt och tackar så mycket!
I morse var det tvättstugan och som vanligt är denna en ständig källa till irritation. Självklart har de inte lagat tvättmaskinen fast jag ringde förra måndagen... Tror inte ens att de har varit där för lappen satt fortfarande kvar och jag har skrivit vilket datum och klockslag jag felanmälde den. Om de hade varit där borde de väl ha undanröjt det avslöjande beviset på att de är inkompetenta och att servicen är usel hos Locellus.
Fortsättning följer...
Senare så åkte vi en sväng och shoppade lite presenter till den blivande 2-åringen. Hon sov gott i vagnen så det gick väldigt smidigt till en början. Som tur nog är Babyproffsen stort så det var lätt för D att avleda i ett annat hörn när jag shoppade, slog in och sprang ut till bilen med sakerna.

Inga kommentarer: