söndag 2 november 2008

Lugn lördag, slö söndag...

Eller kanske inte... I går var vi på HV-match i Kinnarps. Det var en spännande match och det blev kanske lite oväntat vinst... Innan matchen så hörde jag en pojke på 6-7 år fråga sin pappa: -Hur kommer det sig att HV ligger så långt ner i listan när de är Svenska Mästare??? Pappan hade inget riktigt bra svar såg jag...
Fantastiska Stefan Liv som räddade HV mer än en gång!
Efteråt hade vi bjudit hit M & G med sonen J på fisksoppa. Barnen lekte fantastiskt bra och var uppe ända till nästan 22:30 utan att vara allt för gnälltrötta.
Nu har jag som vanligt tvättstugan och till min stora förvåning så var en av tvättmaskinerna TRASIG!!! Ni som har följt min blogg kommer kanske ihåg att vi bor i ett hyreshus som ägs av slumhyresvärden Locellus som inte har för vana att ha någon som helst service till sina hyresgäster. Tvättmaskiner och torktumlare som naturligtvis går sönder hela tiden för att de är är avsedda för enfamiljshus, trappstädning cirka var 3: månad (fast bara lite blött i hissen...) och aldrig städning av gården (fimpar som ligger kvar sedan vi flyttade in för 3 år sedan), papperskorg på gården utan lock så att alla skator kan plocka ur skräpet och sprida det över hela gården etc etc.
Jag vet inte om jag ens orkar att ringa och gnälla för jag vet att det inte hjälper. Vi har en granne som är lite halvgalen och jag vet att han brukar sopa i trappen och plocka fimpar och skräp för att sedan ge detta till hyresvärden för att visa hur snuskigt det är men inte ens det har hjälpt så jag antar att det inte hjälper om jag ringer heller...

Inga kommentarer: