måndag 3 november 2008

Ledig dag!!!

Passade på att ta mig en extra dag ledigt innan vi ska tillbaka till skolan imorgon. Egentligen så har jag ju att göra med min rapport som sak lämnas in men det är ju så sällan man får chansen att vara lite ledig så jag tänkte passa på... En liten stund på dagis blev det för Alice ändå eftersom vi hade utvecklingssamtal på förmiddagen. "Vår" förskollärare hade bara positivt att säga om lilla fröken och det är ju kul att höra att även de tycker att hon har ett fantastiskt stort ordförråd och pratar så att man nästan förstår allt redan. Vid det här laget så kan hon texterna och melodier till fler barnvisor än vad jag kan. Vad vi behöver jobba lite mer på är väl att hantera humöret, att inte hela världen rasar samman för att man kanske inte kan få som man vill just för tillfället.
Sedan tog Alice och jag lunch på stan medan D fick åka och jobba... Det var en trött liten tjej som stupade i säng när vi kom hem. Hon sover fortfarande...
Ikväll ska jag till MMeandI-party igen. Jag ska försöka hålla hårt i plånboken...

Inga kommentarer: