söndag 16 november 2008

Fastklistrad vid tangentbordet

Hela helgen har jag suttit och skrivit på min rapport så att fingrarna glöder. Det är vansinnigt svårt att få ur sig något vettigt när man har "kniven på strupen" eftersom allt ska vara inlämnat imorgon... Fattar inte varför jag inte fått tummen ur tidigare... (som vanligt)
Väldigt mycket trevligt har vi också hunnit med. När Alice vaknade i fredagseftermiddag så var ju mormor här och hon blev naturligtvis överlycklig. Efter presentutdelning mm så åt vi middag på Soya. Åhh! Vad gott det är med deras buffé... Mmmm... Alice var mest nöjd med att det fanns fiskar att titta på...
På lördagkvällen var vi bjudna på mat, vin och prat hos goda vänner som fortsatte in på småtimmarna. Vi lyxade till det med en taxi hem så vi båda kunde passa på att ha lite trevligt när vi för en gångs skull hade barnvakt hemma!
I eftermiddags var vi på kalas för SJU 2-åringar (skulle egentligen ha varit 8...). Väldigt trevligt!!! jag får återkomma med bilder från detta när jag har redigerat lite.
Nu är rapporten färdig och utskriven och jag ska gå och lägga mig bredvid min kära sambo som redan har snarkat i ett par timmar... I morgon åker han till Kina igen... Suck!!!

Inga kommentarer: