tisdag 2 september 2008

Jaha, då har det redan gått ytterligare en vecka...

D är tack och lov hemma från Kina... Det är inte helt lätt med logistiken och det uppkommer lätt missförstånd i kommunikationen hemma på morgnarna när man ska iväg. Alice prioriterar att titta på 5 myror och jag föredrar att vi äter frukost och borstar tänderna för att sedan åka till dagis. Den senaste veckan har vi uppnått en kompromiss som består av att vi äter frukost och borstar tänderna i soffan medans vi tittat på 5 myror som jag undrar om det verkligen var en bra idé att köpa på dvd eftersom jag nu konstant nynnar på "Det finns A i mamma och A i nalle", "När man ska nypa någon så nyper man dem där bak i ändan" eller någon av de andra 100-tals trallvänliga små trudeluttarna (varför inte A aaaaaa B bbbbbb osv...) De första 40 gångerna jag tittade på dem så njöt jag ändå av någon form av sentimental nostalgi men nu blir jag mest irriterad... Situationen är ohållbar och jag tror att 5 myror (tillsammans med Nalle Puh) behöver "försvinna" ett tag om ni förstår vad jag menar...
Dags att säga hejdå för ett tag framöver

Skolan går bra och vi har en uppgift som om man hade gått på den "vanliga" högskolan hade tagit ungefär 5 veckor att lösa men har 10 dagar på oss... Ikväll skulle jag ha suttit här och arbetat på den om det inte hade varit för att jag ännu en gång lyckats att glömma kvar mitt USB-minne i en av skolans datorer... Jag blir så trött på mig själv....
Ska försöka läsa mig till några vettiga slutsatser nu...

Inga kommentarer: