torsdag 29 maj 2008

Varmt!

D kom äntligen hem i natt... A tyckte att det blev för mycket stök i sovrummet och vaknade minst 17 gånger och grät lite ibland och skrattade lite ibland... I sovrummet var det 27 ° vid
kl 02.00... Inte skönt!!
Jag lyckades hitta det jag skrev igår på skolans dator men USB-minnet verkar vara puts väck.. Självklart någon student som är "fattigare" än jag (är det möjligt..?) som tyckte att de var i behov av ytterligare ett. Lustigt egentligen för när jag var nere på vaktmästeriet så fanns det en hel jättestor låda med saker som folk har glömt/tappat. Nycklar, mobiltelefoner, USB-minnen i drivor och även många plånböker där den mycket hjälpsamma vaktmästaren sa att de både ringt och mailat personerna som ägde dem men inga hade orkat dyka upp för att hämta dem... Jag fattar inte??? Det är ju bland det värsta som kan hjända när man tappar plånboken... Pengarna må väl vara hänt men att spärra alla korten, skaffa nya, fixa körkort etc, etc. Vad är det för fel på "ungdomar"..???
Efter dagis så tog vi en sväng till Stadsparken. Tror att Alice också var lite trött av värmen för hon lekte väldigt stillsamt och protesterade inte alls när jag föreslog hemfärd...
Efter lite mat och en snabbdusch så sover hon nu gott...

1 kommentar:

Emma sa...

Hoppas att ni får en härlig tripp till landet, följer gärna med någon helg.....

Kram till ER!!!