tisdag 20 maj 2008

Om sömnbesvär, trafikfaror med mera...

Mormor kom hem till Sala ordentligt men med en rejäl förkylning och hög feber i bagaget... Det är tuffa mikroorganismer de bär på småttingar och stackars mormor var väl inte riktigt van vid det...

Igår kväll var det rena cirkusen för att få lillan att sova igen... det måste vara någon fas hon går igenom just nu för det har ju ALDRIG varit några bekymmer med att lägga henne tidigare... Efter cirka 2 timmars bölande somnade vi allihopa i vår säng vid 20:30. Jag och D vaknade vid 00:00 eftersom Elliot ville gå ut så det var bara att gå upp, ut och byta till pyjamas, borsta tänderna och tillbaka till sängen igen. Inte riktigt som vi tycker om att spendera våra få timmar tillsammans...

Har kommit på att jag är en total trafikfara när jag kör med Alice i bilen. Det ska snytas ges vatten, sjungas och klappas och jag tror inte att jag har någon aning alls om vad som händer i trafiken runt ikring mig egentligen... Inte så bra kanske.. Måste försöka skärpa mig!!

Heldag i skolan idag... Tungt!! Nu vill jag bara att denna termin ska vara slut.. Även om jag kommer att ha längre dagar när jobbet börjar så har jag i alla fall inget jag behöver ha dåligt samvete för att jag inte gör på kvällarna...

Nu har lillan somnat och jag ska säga att det var ingen lätt match ikväll heller...
Nu väntar skolböckerna i kombination med Eurovision Song Contest Semifinal 1. Vad tror ni om det...?

Inga kommentarer: